Godziny pracy psychologa szkolnego
Magdaleny Pietruszki-Pandey
w roku szkolnym 2024/2025 (sala nr 2)
Miesiąc |
Dni i godziny |
Wrzesień |
Środy, piątki: 12.15-15.45
Czwartki: 7.30-11.30 |
Styczeń |
Wtorki, środy: 12.15-15.45 Czwartki: 7.30-11.30 |
Terminy konsultacji dodatkowych dla rodziców uczniów:
7 listopada 2024, 23 stycznia 2025, 10 kwietnia 2025, 5 czerwca 2025
Godziny: 17-18
Możliwy jest także kontakt mailowy z psychologiem:
lub przez e-dziennik.
Serdecznie zapraszam wszystkich do współpracy, chętnie służę radą i pomocą J
Magdalena Pietruszka-Pandey
psycholog szkolna
PLAN PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO W PIERWSZEJ SPOŁECZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ
NA ROK SZKOLNY 2024/25
Do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w sytuacjach kryzysowych związanych ze szkołą czy też środowiskiem wychowawczym uczniów.
Powyższe zadania realizowane są m.in.: w postaci zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami, wychowawcami i nauczycielami, rodzicami zgodnie z wytycznymi prawa oświatowego oraz standardami pracy psychologa.