ul. Hrubieszowska 102/2,
22-100 Chełm

(082) 565 45 54
spoleczna_chelm@wp.pl

Tym razem pytanie "Za co lubię moją szkołę?" zadaliśmy najmłodszym uczniom chełmskiego społeczniaka. Ze względu na dużą ilość chętnych do podzielenia się swoją opinią, przedstawiamy dziś pierwszą część odpowiedzi.

 

W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy 3 realizują zadania w ramach MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „CZYTAM Z KLASĄ - lekturki spod chmurki” (edycja IV: „Podróżowanie przez czytanie”) wspierającego rozwój czytelnictwa. Projekt składa się z trzech MODUŁÓW (I MODUŁ od 03.10.2022r. do 31.12.2022r. PODRÓŻE PO POLSCE, II MODUŁ od 01.01.2023r. do 31.03.2023r. PODRÓŻE PO EUROPIE, III MODUŁ od 01.04.2023r. do 31.05.2023r. PODRÓŻE PO ŚWIECIE i doskonale wplata się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny.

Czwarta edycja projektu polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych miast i krajów na kuli ziemskiej, o których będzie mowa
w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji. Praca z książką stanie się przyczynkiem do realizacji wielu kreatywnych zadań oraz akcji czytelniczych.

Cele ogólne projektu to:

  • rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
  • rozwijanie aktywności czytelniczej,
  • doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
  • zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
  • pogłębianie wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji,
  • integracja zespołu klasowego,
  • współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych.

 

 

 

 

Słowo „lektura” jest postrzegane przez dzieci jako przykry obowiązek. Aby zmienić nastawienie uczniów, od 1 października 2022r. uczniowie klasy 3 będą realizować zadania zawarte w projekcie edukacyjnym, upowszechniającym czytelnictwo, którego założeniem jest zachęcenie dzieci do zgłębiania wiedzy na temat wybranych krajów poprzez czytanie książek. Ponadto projekt zakłada kreatywną pracę z lekturą, skoncentrowaną na nauczaniu poprzez zabawę i aktywne działanie.

Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem.

Czwarta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2022/2023, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, o których będzie mowa w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji. Praca z książką stanie się przyczynkiem do realizacji wielu kreatywnych zadań oraz akcji czytelniczych.

Cele ogólne projektu to:

  • rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
  • rozwijanie aktywności czytelniczej,
  • doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
  • zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
  • pogłębianie wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji,
  • integracja zespołu klasowego,
  • współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju
    i zagranicznych szkół polonijnych.

 

 

 

W każdym z modułów zespół klasowy wybierze jedną spośród zaproponowanych lektur, do której wykona co najmniej cztery zadania.

Lektury będą czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów, a także przez zaproszonych gości.

Po  zrealizowaniu  każdego modułu nauczyciel umieści na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu wykonanych zadań, dzięki czemu otrzyma od autora projektu POTWIERDZENIE realizacji tego modułu.

W celu otrzymania CERTYFIKATU końcowego dla klasy oraz nauczyciela, a także DYPLOMÓW dla uczniów, wymagane będzie zrealizowanie WSZYSTKICH TRZECH MODUŁÓW.

Narzędziem ewaluacyjnym będą karty samooceny uczniów po każdym module i na zakończenie projekt. Ich analiza pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Pomoże to wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy.

DYŻUR PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
w Pierwszej Społecznej Szkole Podstawowej w Chełmie

w roku szkolnym 2023/2024

Sala nr 2

 Kontakt mailowy z psychologiem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:

 

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

  1. a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
  2. b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w sytuacjach kryzysowych związanych ze szkołą czy też środowiskiem wychowawczym uczniów.

Konsultacje dla Rodziców – godz. 17.00-18.00


19 października, 16 listopada, 21 grudnia, 18 stycznia,
22 lutego, 21 marca, 25 kwietnia, 23 maja

 

 

Trwają zapisy do pierwszej klasy Pierwszej Społecznej Szkoły Podstawowej w Chełmie, na rok szkolny 2024/2025.
W pozostałych klasach również znajdzie się miejsce dla nowych uczniów. Czekamy na Was!
 
Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji dostępne są:
👉 w naszym sekretariacie ☎ 82 565 45 54,
👉 mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
👉 osobiście przy ulicy Hrubieszowskiej 102/2 w Chełmie.
 
Niech nauka stanie się przygodą - dołącz do nas! ZAPRASZAMY!

 

13.12-17.12.2021                                         JADŁOSPIS PONIEDZIAŁEK-PIĄTEK   

Obiad

Poniedziałek

Zupa wielowarzywna 300 ml,

Makaron z truskawkami 200g,
Kompot 200 ml

Alergeny: 1,2,3,6,7

Wtorek

Zupa szczawiowa 300ml,

Kotlet mielony 100g, ziemniaki 200g,  buraczki zasmażane 100g, Kompot 200ml   

Alergeny:1,2,3,6

Środa

Zupa grochowa 300ml,

Pierogi z kaszą i twarogiem  300g, pekinka ze śmietaną i szczypiorkiem 100g, 

Kompot 200m

Alergeny:1,2,6

Czwartek

Rosół  z makaronem 300ml,

Potrawka z kurczaka150g, ryż 150g, marchewka z porem 100g,
Kompot 200ml

Alergeny:1,2,3,6

Piątek

Zupa brokułowa  300 ml

Ryba po grecku 100/50g , ziemniaki 200g , surówka z kiszonej kapusty 100g,

Kompot 200ml

Alergeny: 1,2,3,4,6

ZAKRES DZIAŁAŃ LOGOPEDY:
1. Przeprowadzenie badań przesiewowych.
2. Organizowanie pomocy logopedycznej.
3. Prowadzenie terapii indywidualnej.
4. Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji.
5. Wspieranie działań wychowawczych oraz profilaktycznych nauczycieli.

We wrześniu w klasach pierwszych logopeda przeprowadza przesiewowe badania, które służą wykrywaniu zaburzeń rozwoju mowy i wczesnej profilaktyce zaburzeń mowy. Badania te przeprowadzane są w formie zabawy, tak aby spontaniczne wypowiedzi dzieci pozwoliła ocenić stan artykulacji głosek oraz zdolności wypowiadania się. Badaniu podlega również budowa i sprawność aparatu artykulacyjnego: warg, języka, żuchwy oraz ocena czynności fizjologicznych tj. oddychanie, gryzienie, żucie jak również połykanie. Po przeprowadzeniu badań przesiewowych logopeda przekazuje wychowawcom terminy oraz godziny spotkań z uczniami.

W ramach terapii logopedycznej dzieci wykonują liczne ćwiczenia, mające na celu eliminowanie zaburzeń mowy i wad wymowy. Są to ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, głosowe, rozwijające pamięć, analizę i syntezę wzrokowo-słuchową jak również szereg ćwiczeń usprawniających motorykę narządów artykulacyjnych, czyli języka, warg, podniebienia miękkiego oraz policzków. Reedukacja wad wymowy obejmuje korygowanie wadliwych głosek i wywoływanie głosek prawidłowych, a następnie ich utrwalanie w sylabach, wyrazach, zdaniach oraz mowie spontanicznej. Zajęcia logopedyczne mają na celu wzbogacanie słownika dzieci, umiejętności budowania swobodnej wypowiedzi pełnymi zdaniami, w poprawnej formie gramatycznej, ćwiczenie dykcji oraz płynnej mowy.